هر فعاليتي که در حوزه بهينه سازي سايت به غيز از بحث محتوا و لينک سازي انجام ميدهيد سئو تکنيکال است. سئو تکنيکال به طور کلي روي کد نويسي و کارآيي سايت تمرکز دارد. بخشي از سئو سايت در زمينه تگ هاي html  ؛ بهينه سازي سرعت، استفاده از amp  است.در اين مقاله به شرح مقدماتي موارد سئو فني که آشنايي با تگ هاي html است؛ ميپردازيم.


سئو


تگ هاي   : html خروجي هر سايت در مرورگر به زبان html  است. تگ ها در اين زبان يک برچسب هستند که معرف قسمت مختلف سايت است. به طور مثال: head, title و از مهم ترين تگ هاي html  هستند.  


تگ lang:


اين تگ به گوگل زبان صفحه شما را نشان ميدهد. تاثير زيادي در سئو ندارد اما تعيين آن براي مرورگر اهميت دارد.


Title


نمايانگر عنوان صفحه است و بسيار مهم است. در وب سايت ها براي هر صفحه بايد عنوان خاصي داشته باشيد. عنوان بيشتر از 70 کرکتر نباشد.


Description


بيانگر توضيحاتي است در صفحه گوگل به عنوان متا نمايش داده ميشود. بيشتر تاثير متا در جذب مشتري است.


Keywords


کلمات کليدي مرتبط با موضوع صفحه را مشخص ميکند. در سال هاي اخير استفاده از اين تگ بسيار مهم بود اما امروزه با تاثير الگوريتم هاي جديد کمترين ميزان اهميت را دارد.


Content-Type


اين تگ براي مشخص کردن نوع صفحه است و براي زبان فارسي بهتر است. استفاده شود.


Viewport


اين تگ نشانگر بهينه بودن صفحه براي موبايل است. براي اينکه کاربر اجازه زوم در صفحه را نداشته باشد ميتوانيد user-scale  را برابر صفر قرار دهيد. سايت هايي که بهينه نيستند اين تگ را ندارند.


Robots


به گوگل دستور ميدهد تا صفحات سايت را ليست نتايج نمايش ندهد و آنرا ايندکس نکند.


 Google-site-vertification


کاربرد اين تگ براي تاييد هويت به عنوان مالک در ابزار google webmaster  استفاده ميشود. البته روش هاي ديگري نيز براي اعتبار سنجي وجود دارد.


 shortcutIcon


نمايش دهنده آيکن سايت د ر مرورگر است که به تازگي در نتايج جستجوي موبايل نيز نمايش داده ميشود.


Theme-color


نمايش دهنده تم رنگي در سايت است. در اين تگ يک کد رنگي قرار ميگيرد. توجه داشته باشيد که تنها در مرورگر کروم پشتيباني ميشود.


Auther


نام نويسنده سايت را مشخص ميکند. برخي از طراحان وب اين تگ به عنوان امضاي خود در هدر سايت قرار ميدهند.


Generator


به ربات هاي گوگل و ساير سايت ها اعلام ميکند شما از چه سيستمي براي مديريت محتوا استفاده ميکنيد. بهتر است انرا حذف کنيد تا هکر ها به اين اطلاعات دسترسي نداشته باشيد.


Open Graph data


براي نمايش لينک شما به همراه عنوان و توضيحات کمک ميکند. در شير اطلاعات در صفحات اجتماعي اين گزينه به شما کمک ميکند.


يکي از مهم ترين تگ ها که بايد در هدر تمام صفحات قرار بگيرند مشخص ميکند که آدرس اصلي اين صفحه چيست؟ در واقع اين تگ باعث ميشود تا محتواي تکراري توسط گوگل ايندکس نشود. در واقع براي مشخص کردن صفحات تکراري توسط گوگل به کار ميرود.


Expires


مشخص کننده پايان اعتبار صفحه است. به جاي اين کار ميتوانيد صفحه را حذف کنيد اما براي سايت هاي بزرگي که رويداد ها را درج ميکنند.


Dns-prefech


اگر در صفحه فايل هايي را از سايت ديگري فراخواني ميکنيد بهتر است اين کار را انجام دهيد تا سرعت لود صفحات با دريافت همزمان اطلاعات بيشتر و بهتر شود.


Stylesheet


مشخص کردن استايل صفحه براي قالب هاي مختلف است. براي مثال اين حالت براي پرينت صفحات است يا خير. هميشه به ياد داشته باشيد تا حجم فايل ها را پايين نگه داريد.


Blockguote


براي نمايش نقل قول از يک سايت يا صفحه اينترنتي استفاده ميشود. در واقع با اين تگ بدون استفاده از لينک دهي مستقيم و نمايش اطلاعات آن به کاربر، مرجع آدرس به به گوگل ميدهيد. در داخل اين تگ ميتوانيد از تگ هاي مربوط به عکس و ساير فايل ها استفاده کنيد.


 


 

تگ هاي html درسئو تکنيکال

تگ ,سايت ,صفحه ,ها ,گوگل ,استفاده ,اين تگ ,تگ هاي ,در صفحه ,است در ,به عنوان

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آشپزباشی rahweb دنیای از خوشمزه ها ★ یـک گـام تـا خــ♥ـــدا ★ مرجع تخصصی سینما و تلویزیون کتابخانه عمومی کودکان باران بلاگ محسن صبوریان بلاگ جزوه ننویس sakoye9 srethgifecitsuj